DÜŞLER GERÇEK OLDU...


kısaca projeyi hatırlayalım...

Ankara Kiwanis Kulübü nün 2015-2016 çalışma döneminde yapmayı planladığı projelerden en önemlisi "DÜŞLER ATÖLYESİ" perojesidir. Bu proje Ankara nın Dikmen semtinde bulunan "Akşemsettin İlköğretim Okulu" nun öğretmenlerinden Sn. Gündüz Şatıroğlu Çetin Hn tarafından düşlenmiş ve geliştirilmiştir.Bu projenin içerik ve hedefi aşağıda verilmiştir. Projenin okul yönetimi ve Müdürü Sn Metin Akgül tarafından da desteklenmesi neticesinde okul yönetimi projenin finansmanı konusunda derneğimizden destek istemiştir.

Çocukların eğitimi ve gelexceğin liderlerinin yetiştirilmesi konusunda duyarlı olan Ankara Kiwanis Kulübü Derneği projenin desteklenmesi kararını almıştır.

Tabiidir ki bu projeyi başarı ile tamamlamak için çok daha fazla maddi kaynağa finans ve veya malzeme ve materyel temini şeklinde katkılara ihtiyacımız vardır. 

Eğitime gönül veren kişi ve kuruluşlardan yardım isteyeceğiz. Bu gönüllülerden biri neden SİZ olmayasınız.

Hocamız Sn Gündüz hanım, projesini ve gerekçelerini kısaca aşağıda şekilde açıklamaktadır.

DÜŞLER ATÖLYESİ PROJESİ

Proje Akşemsettin İlkokulu'nda "Düşler Atölyesi"

Proje ile okumaya karşı isteksizlik, okuduğunu anlamama ve buna bağlı olarak kendini ifade(yazılı-sözlü) edememe sorununu çözmeye çalışacağız. Okumaya isteksiz öğrenci yalnızca ders için gerekli bilgileri öğreniyor. Bu bilgileri birbiriyle ilişkilendirme, karşılaştırma, yorumlama vb. becerileri geliştiremiyor. Problemi anlama ve çözme yeterliliği oluşmuyor. Sonuç olarak günlük yaşamda karşılaştığı problemleri çözemeyen, kendini ifade edemeyen bireyler. yetişiyor. Okuma yoluyla edindiği yaşam deneyimi öğrencinin kendini ifadesini kolaylaştıracatır. Okulda ve okul dışında problem yaratan değil ,problemi çözen olacaktır. Yeteneklerinin farkına varmak özgüvenini arttıracaktır.Yerelden evrensele okuduklarıyla kültürel zenginlikleri tanıyacak ve saygı duyacaktır.

Öncelikle okumaya istek uyandırmak. Bunun için öğrencilerin bedensel ve ruhsal rahatlıklarını sağlayacak fiziki ortam yaratmak. Atölyenin ortamı onlar için cazibe merkezi olacak şekilde düzenlenecek. Öğrencinin yaş özelliklerine uygun seçilen kitapların sunumu (tavandan sarkan, ağaç kovuğuna gizlenmiş vb.) ilginç olacak. Kitap okuma süreci öğrencinin baskı hissetmediği bir süreç olacak. Okuduklarını paylaşma yöntemlerinin çeşitliliği öğrencilerin daha özgür hissetmeleini sağlayacak. Ayrıca ilgi ve yeteneklerini de ortaya koymalarına fırsat tanıyacak. Ortaya çıkan ürünlerin paylaşımı yeni yöntemlerin ortaya çıkmasına ortam hazırlayacak. Her kitap yeni bir öğrenme süreci olacak. Öğrendiklerini paylaşma isteği, kendini ifade etme sürecini geliştirecek. Sonuçta öğrenciler her kitabı okuyacak, anlayacak, anlatacak, yaşamla ilişilendirebilecek.  

Proje Akşemsettin İlkokulu'nda "Düşler Atölyesi" için tahsis edilen derslikte uygulanacaktır. Proje etkinlikleri Milli Eğitim Bakanlığı müfredatında var olan Türkçe, Görsel Sanatlar, Serbest Etkinlikler ve Müzik derslerinin herhangi birinde "Düşler Atölyesi"nde yapılacak. Proje ders saatlerinde yürütülecek. Proje süreci:

  • Fiziki donanımın hazırlanması
  • Okuma materyallerinin belirlenmesi (Çocuk romanı, öykü, şiir, süreli yayın vb.)
  • Görsel ve yazınsal çalışmalar için araç-gereç temini (Pastel boya, çeşitli ebatlarda kağıt, kumaş vb.)
  • Atölyede bulunan köşelerin (düş köşesi, araştırma köşesi, tartışma köşesi, yazınsal ürün köşesi vb.) kullanım yönergelerinin belirlenmesi.
  • Atölyede çalışacak öğrenci gruplarının tespiti
  • Okuma sürecinin başlaması
  • Ürün sürecinin başlaması ve arşivlenmesi
  • Paylaşma süreci hayata geçmesi
  • Sergileme ve yazarlarla buluşma sürecinin organizasyonu

Paydaş kurumlar  tarafından "Proje İzleme ve Değerlendirme Kurulu" oluşturulacak. İki haftada bir değerlendirme yapılacak. Aksaklıklar tespit edilerek çözüm yolları belirlenecektir.

Fotoğraflar


  • DÜŞLER GERÇEK OLDU...
  • DÜŞLER GERÇEK OLDU...
  • DÜŞLER GERÇEK OLDU...
  • DÜŞLER GERÇEK OLDU...

Web Tasarım: AdaNET